fredag den 28. december 2012

lørdag den 15. december 2012

blogging - Vlogging

This blog is kinda dead... it's the sad truth!:( i have started Vlogging, because of my Advents Calendar gifts, and i think my new way of blooging, is going to be by vlogging:)

You can find my youtube channel HERE :) ENJOY
!

tirsdag den 11. december 2012

update! 11/12-12

It is today the 11. .....

I hope that something magic will happen tomorrow at 12.12.12 12.12.12 :) that would be so cool!

Oh well.. i hold my nose down, cause i am not even sure people know it is the 12.12.12 tomorrow! haha:)

i haven't been blogging for a long time now, and i just wanted you guys to know that i am doing great! I feel kinda homesick right now because i feel like some of my friends don't care about me anymore.. and that hurts! it makes me think so much about what i left in Denmark  and how much i miss some of you guys! + all of the things i am missing.. my boyfriends driver license, 1. Christmas with my boyfriend, my dog's 2. years birthday, my dads 60 years birthday, my sisters 18, my own 16, first valentine with my boyfriend, etc.! :( i feel like i am skipping so much!

I hope i'll feel better soon! usually i would have been in christmas mood for more than a month, but i am still not there yet! this is going to be a special year, that is for sure. They don't do anything out of new year, neither do they do out of christmas.. ofcourse they do something, it is just not as much as we do! we can kinda say that my christmas is on saturday, cause that is when we are going to gather together with the entire family, eat and do stuff... i miss my family, friends and boyfriend more and more.. it's hard...

I love you guys!

torsdag den 6. december 2012

PEEPS!!! :D - skype

I'll be on Skype Saturday in the morning! if you want to Skype with me, i'll be on! i might not have time for everybody (i don't expect a lot of people to actually read this, but..) this means that i might tell you that i need to say goodbye when the conversation(s) dies! cause i have a lot of things to do to! but i might not be available in a long time in the future, so if you want to Skype with me, Saturday is your time to do it in / on!:)

my Skype name is: VMinFighter

if you add me, and i don't know you i might not accept you (to all the strangers who reads this!)

tirsdag den 4. december 2012

i just ask for one thing

I am trying my best to be a part of the culture here.. and i want to live MY life... this means without you, yes i might be talking to you, and i might still care about you, but don't pull me to denmark right now.. i only have 6 months left, and actually.. i don't want to go home, cause people in denmarks don't know who i am anymore, i have changed.. and even before that, they didn't know who i was, i didn't even know myself, and i have tried to figure out who i was my entire life, without getting an answer.. but that answer, has now got answerd! i know who i am, what i need, what i love and what i want. SO i only ask you about to be patient! cause i am already stuggeling with the thoughs of leaving my first and forever best friends, my life.. everything, so don't make me sad about actually missing you guys! cause if you care about me, they you will know that i care about you, and i think about you all the time. Even though i might not show it, you will be with me forever.

 (i just wanted i could move over here... don't get mad at me for my priorities)

that is the truth.. and i need sleep.. so goodnight peeps!

- stay tuned!

... If i get hurted, will you then be there to carry me around?

.. my back... i am so tired of having a cronic injury, cause it is just suddenly there, and then it just disappears!:( but well.. it exploded in my chem. class today, and i could sit down, i couldn't breath.. i couldn't do nothing!... it sucked! i had to go to the nurse, where i got to lay on ice, i felt so much more clever than the nurse, because i knew that what i actually should do, was heat.. but i didn't tell them that, that would be rude! i layed with ice for almost an hour, even though i know that you should only have it on for 20 min, max. it didn't help, but at least it made me skip my pe class!!!! i would do anything for not to run with that back! the lady gave me 3 pills, don't ask me which, but they made me so dissy, and tired.. so my english class was so weird for me, cause my head was spinning around, and right now we are making our essay for the finals, and if it isn't hard enough already.. i really don't understand what i am doing, it is just hard :(

after school i had work, and i only did it so kayte could look at my back. she did different stretches, and tests on me, but not of them where possitive (i am really flexible, don't ask me how i got flexible, cause i haven't been it for a long time!), so she just decided to let me lay with heat! later that day one of my friends had an injury, and he needed "electro stimulation" of the muscle (google it), and we kayte just tried it on us because we wanted to try it on full level, the first time i tried it, was really fun. It feels like your body is cramping, but the feeling is more like when your foot is sleeping, like that feeling of tickerling 'ish feeling. Second time she did it was fun to, except for that, when she turned it off.. i threw up! don't ask me how or why, i just did.. it was so weird. The pain i have in my back is a really sharp pain, and it hurts a lot, and it makes me sick so much it hurts, but i didn't expect it to actually make my stomach ready for thowing up!!!!!
i asked kayte 2 hours after, what she thought it could be, and she said that because i have that sharp pain, no reaction on the muscle tests, and the the pain is so painfull, and because i threw up, she would guess it was a discusolaps, but she couldn't say anything for sure... and if it continues, she would recommend me to go to a doctor and get a x-ray, just to make sure, especially if i was going to do sports! i got so sad.. i normaly don't listen to people when they say they think i have some kind of injury, cause if they aren't sure, i am not sure, and i don't have to worry about it then, but my emotions are just so unstable, because i keep thinking about that i am going home, and that i just want to stay here forever and never return... my life is wonderfull, and yes i miss some parts of my old life, but.. what i have now, is things that i have always dreamed of, and that i know i wont be able to get ever again :(... i don't want to cry now.. so, i'll end this now!

Varsity Banquet

On monday i went to the Varsity Banquet for football players, it was A.W.E.S.O.M.E it took whole 3 hours!!! it was crazy... but it was fun!
we went to a church where they had this awesome room with a stage and spotlight... basicly everything! and on their bathrooms... hold on now.. they had lotion, a huge mirror, 2 sofas, flowers and free tampons!!! i have never seen anything like it!
for dinner we had all kind of food, lasagna, pasta, bread, salad.. a lot of food
as drinks they had lemonade and water, and as dessert they had cheesecake, first cheesecake ever!!!! and i loved it :) it was so good, but i was already full.. that was kinda sad, cause i didn't have space for the whole cake that i got :(

after all the players got their diplomas, we got ours.. we where only 4 of us, but that was totally fine! i love my diploma, and i appreciate that i had the opputurnity to do sports med!

the banquet ended at 10 pm, and i got to go to bed, so late!!! :( but i mean.. it was a good day :)

Younglife camp!

Okay, so... i haven't been blogging in a long time now, so i thought i would do it.. (just shortly)


So what younglife basicly is, is that we go there, sing songs, have fun, play games and hear about good. As the most people know, i am pretty religious, and i believe in good, and i understand that other people believe in other things, that is just how i think.

so we went to the camp by bus, it took about 3 hours. (the bus was really luxurious!). SO we went there, and it was all dark and cold, but really beautiful  we went to a gym to play dutchball, and then we got our cabins and we went in there with our stuff. Right after that we went to our first club where we all just started accepting each other, and looked around to see who people was there. We went to bed laaate that night!

over the night we where freeezing, because our cabin didn't have heat, and because people showered the evening before, the cabin was kinda hot / warm, and i choose to take of my pants, cause then i wouldn't be so cold when i woke up! and ouch how i regret it! so bad... I died that night, i was like ice!

on Saturday we had fuuun! we woke up at 7 to get ready, and headed towards the eating "house"... we ate bacon and pancakes, yum!<3 they told us that we was the biggest camp ever in younglifes history, we where 620 people, and usually there are only about (max) 300-400 people!!!!!!
after this we had spear time, where we could do whatever, but the most people went to the little store, and believe it or not.. it was black Friday over again! imagine 200 people in one small.. not even a store, neither a shop.. but a small room! it was CRAZY!!!
after that we made some different activities such as playing soccer, and stuff..
after that we had lunch at about 12, we had burittoes, they eat it all the time here (because of mexico).
after that we had a club and then we talked about good in our cabins after that. Yet we still have plenty of time, so we had more spear time, and it was so much fun! my school had a rap battle against one of the other schools and we won BIG TIME!!!!:) my school rocks!
for dinner we had meat, potatoes and bread, and for dessert we had this awesome cookie ice cream thing!!!! i have never had anything like it, but oh my gosh it was good!!!!! i loved it
after dinner we had a club more, and after the club we had to sit outside in the cold, on the grass and think... i just started crying, cause i realized that i am going home in only 6 moths... and that hurts, a lot...
today we had a heater, so our room was at least a bit warmer than the day before!
on sunday we went home, in the same buses. it felt like it took longer to go to the camp, than it took to get back!
I didn't really want to go home, cause people where so nice and understandable there... and they had everything, good food, nice nature... i just loved it :)

and by the way.. they took all of our phones :)
- unfortunatly my phone is a prepaid phone, and i pay my phone myself, so i don't have internet or anything, and it didn't renew... i hate at&t so bad:( so i am living without a phone now!

søndag den 25. november 2012

"Cause we say why? why?"

WTF GOOGLE! Go and kill yourself!:(

This means that i might not be able to put anymore pictures on my blog!:( this makes me sad! to the pople who see this, should i delete some of the old pictures from the blog? i mean.. i still have them on my computer! - respond please!

Blackfriday pictures:)

Some of the pictures








lørdag den 24. november 2012

3 months


It is today exactly 3 months since i left Denamark!

even though USA isn't as it is in the movies, it is still awesome! i love it! every single little thing!

i feel like i am living a fairytale, and this might hurt my danish friends and family, but everything i have always wished for, is something that i have got now! i have an awesome life, i have amazing friends, people who love me for who i am, not what i wear, i have the opportunity to ride horses, i have good grades, my own room... and i can play tennis! i could even keep on going! This is not a year in my life... this is a life in a year!

Thanksgiving + Blackfriday

okay... i have had 2 really hard days!

on thanksgiving we went to teri's gandkids' aunt.. i don't know what she is to teri, but we have been there before. She lie far away from the town, and she have horses (17), dogs (9), Goats (3), chickens (around 10), Chicken kids (a lot), a roaster, donkeys (4).. and i think that was it. Their house is really small, but who cares when they have so many animals to love and take care of!
oh well.. but we went to their house at .. i think it ended out in 2:30. When we got there i immediately started riding the horses :) i love riding, and they think i am a good rider, because of my "position", because my back is as straight as it is!
after we had been riding the horses for 2 hours we went in and ate! T.U.R.K.E.Y! there where tons of food, but well.. we was like 14 people! we had: 2 turkeys (1 made in the oven and one made in a cooking machine), filling (don't have a clue about what was in it), some gross peas, mashed sweet potatoes (with cinnamon, tasted like sauerkraut, like my grandma made it), regular mashed potatoes, gravy, broccoli salad (so good), jelly salad (gross.. i did't taste it), potato bread and i think that was it!:)
after we ate we went horse back riding again, just to make the time go. Carrigans mom (teris daughter) had to come with pies.
The pies was banana pie and chocolate pie, NO PUMPKIN?!?!?!? :( it was good tho.. i only ate the chocolate one.

at 7 we left their house, dropped of Gerlany at Agatas house, and went home. I packed before we left so all i needed was a shower. We went to Isabelas house, and they where all waiting for me. Our friend Nathan (think i wrote about him on my blog at isabelas birthday) was there, and we all went to jenees moms house and ate pie :) PUMPKIN PIE FOR ME!!!! heck yeah! and there was wiped cream on them! my life is now completed! pumpkin pie is good!

at 21 we went to target, cause isabala wished for an iPod touch (not the new one but 4'generation), so we stood in line for almost 2 hours, to get it :) but it was worth it, and we had so much fun! we where isabela, Nathan, me and one of their friends. we just laughed all the time about all kind of stuff!

we got picked up at around 1 am and we where really tired, on an untired way! we got home at about 2 and went to bed at 2:30!
we woke up again at 5:45 to get ready for chandler mall, where we where going shopping :) they opened at 6, but we went there at 7:20 or something. I expected people to go crazy but they didn't! well.. on thursday night people waited in long lines to get in, but that was it! no body seemed to get killed! (as i got told they would).
apple opened at 8, and i we waited outside the store. When the "gate" opened they clapped of it, haha! it was so funny! i bought it for $1530 or something.. which is cheaper than in Denmark, for sure! I bought the 13" 2.9 GHz and i love it!

later we walked the entire mall, and it ended out in 3 pair of pants (1 pair of jeans, 1 pair of leggings and 1 pair of jogging pants) + 1 shirt and 5 pair of panties :) i love them! they all just fit me, and they are so warm!

at 2:45 jenee came and picked us up. we went home, and i got homesick.. i just felt so sick (might be because of missing sleep), so i decided to sleep away from it! i woke up again at 8 and ate McDonalds for dinner. I played with my new macbook and went to sleep at 12:20 am or something :)


2 awesome days!

-sorry for the missing pictures but 1. i don't have my camera "stick" to connect it to the computer 2. i am having problems with connecting the sd card to the computer 3. i didn't really take that many pictures and 4. my camera is acting weird right now!:(

mandag den 19. november 2012

Gilbert Parade

I have tried to get these pictures up on the blog since saturday, but my google chrome keept crashing!!!

i hope this one will work!











the gilbert parade was so fun! I went there with kenny, and we only expected it to be like 1 hour, but it lasted for 2!

He walked me home, and teri and gerlany just started the movie "the advengers", it was pretty good and the danish person scarlett johanson was in it :)

in the evening my friend Mine hold her birthday :) we went to "Outback" which is a steak house, but i got ribs.. it was so delicious! after that.. it was like.. 11 pm?! but well.. we decided to go to the theater and watch "twillight breaking dawn part II". it was really good, even though i didn't understand half of what happend, i mean, i didn't seen it or read it! but it was still good! i went home at.. i think it was ´between 1 and 2 am! i wasn't even that tired. But i didn't go to chuch the following day, so it is okay :)

mandag den 12. november 2012

Family

This is me, Carrigan and Brittney... They are my family, and I love them for who they are! Carrigan is riding horses;)

søndag den 11. november 2012

Arizona... is that you?

it is freeezing outside!!!!

It is going to be hot they said, you are gonna sweat they said....
I need pants! i need.. danish stores! ..... i need my clothes :(

I am so sad that i didn't bring my favorite h&m pants and some everlast, cause they are impossible to find here! h&m is a really small store here, and it feels like everything is so expensive, even though it is pretty cheep compared to danish stuff!
i feel like i need to save my money... everytime i walk into a store, i get this feeling of URGH.. their stores just feel weird, and uncomftable. It feels like everything is made "fake" and their stores have this bad smell. If I wasn't a bad shopper already! :(

I need... help... and some nice sweatpants! cause it is cooold!

War Horse

Good movie... Good movie ;) and there is a Danish actor in it! Awesome, isn't it? But it is still sad...


We didn't go to the church today, something was different but I don't remember what it was

Look what I found at Lee Lee's market yesterday:) Marcipan and rugbrød :) hallelujah! Now I will celebrate.... Something with rugbrød that have a last sale date of march!.. Kinda gross, but still :)

onsdag den 7. november 2012

slow blogger..

This blog is on english from now and on.. i have decided that this blog isn't the most important to me right now, and that i will take it easy with everything danish! i love everything here, and i keep thinking about going home.. cause honestly? if i could stay.. i would (sorry danish people).. i still love my family, friends and boyfriend, but i have never felt more "real" or normal, than i do now. I feel like i have finaly found my spot in the world, and i am so scared of getting home, and feel like i lost that part of me..


i have changed, i have changed a lot! people say that you change because you grow up, and i believe that it is true, i feel like a totaly different person, and i didn't expect that to happen for me. I went here all by my self, no family, no friends, no nothing to keep me save. i broke my wall, a very big wall.. and it felt wrong in the start, but as time went by, i realized, that this was it! this was a once in a life time experience, and that i would do everything to get the best out of it!'


so don't expect me to blog often, or skype with me.. but one thing that you can make sure of, is that i am happy.. right where i am..

drugs...

I have some problems with my fingertips, and i just don't know what is wrong with them... i went to the doctor, without paying beacuse of my incurence, and he didn't know what it was either.. so he gave me these  things.. its pills and creme / lotion


torsdag den 1. november 2012

TRICK N' TREAT!!!!

Samlede så meget slik igår at min pose gik i stykker.. og desuden har jeg spist en helt del mere.. derfor har jeg altså ikke alt det slik jeg indsamlede her. (jeg gav også noget til en pige i en rullestol, for hun kunne ikke altid komme op til husenes døre :)

 Vi er nu i november, og en utrolig travl oktober ligger nu bag mig, jeg ser frem til at se hvad november bringer

onsdag den 31. oktober 2012

ingen hav dag?!

Jeg havde regnet med at det var en halv dag idag, men kaldenderen snød mig!!! syntes det var lidt ondt!

nå..

igår var jeg til halloween party afholdt af kirken, det var rigtig sjovt! jeg spiste candy floss, kettlecorn (popkorn med sukker), hotdogs og chillie med cornbread :) det var rigtig godt, og som jeg altid siger, spis som skulle du dø imorgen... for jeg er her ikke for evigt og den mad jeg bliver serveret her, er mega svær at få fat i, i danmark!
tror ikke jeg har introduceret jer til Gerlany endnu, men det er hende til venstre på det første billede... bare fordi vi ser lykkelige ud på billedet, betyder det altså ikke at vi er det her hjemme!

 ISABELA!!!!!! :D
Mit halloween costume


Jeg har desuden besluttet mig for at jeg er for fattig til at komme tilbage næste år :( så jeg deltager i Afgangsceremonien efter dette skoleår.. jeg får ikke et diplom, men jeg får et papir hvorpå der står at jeg har deltaget! så nu skal jeg ud og finde dragt og hat :)

tirsdag den 30. oktober 2012

Hucklebrry Finn

i am so busy reading! i dont have time for anything else! Bogen hedder Hucklebrry Finn og er helt vildt svær at læse..

mandag den 29. oktober 2012

party, party, haloween party (s)

Jeg fester hele tiden, jeg er blevet en fest abe!:)

Igår vare jeg som sagt til halloween fest, det var med alle educatius' u- studenter :)

det var rigtig sjovt, og jeg skar et græskar!
jeg mødte også en masse norske elever, hvilket jeg syntes var lidt sjovt :) der var en masse folk fra alle mulige land, bare ikke danmark! syntes det var lidt sjovt!



idag stod det på skole.. det var specielt idag fordi vi skulle høre på en mand tale, og det rørte mig rigtig meget. han var en del af noget kladt http://www.notmykid.org/ eller noget.. er ikke helt sikker. men han fortalte om sin fortid som "drug dealer" og hvordan han havde mistet alt, normalt hvis vi skulle et sted hen og høre sådan noget, ville jeg bare være der, men jeg følte virkelig som om, at det var mig.. jeg blev mobbet en del da jeg var mindre, og jeg kunne sagtens have havnet i noget skidt den gang, men jeg var stærk og gik imod dem!

efter skole spille jeg tennis i 2 timer (bare for sjov) med nogle andre piger! !!!! DE ER SÅ DÅRLIGE HER!!! :( drengenes træner kom tilfældigvis forbi, og han var meget intereseret i at få mig på varsity, men så opdagede han at jeg var med educatius, hvilket betyder at jeg ikke har lov til at være på varsity!:( øvsen! men han vil forsøge at få mig til at spille turneringer, og spille med de "god" fra phoenix!!!!! er super glad for at jeg gik idag!!!

efter tog vi (kimberlee og jeg) hjem til en af de andre piger, som jeg kendte i forvejen, men hun er vietnamesisk, så har ikke lyst til at prøve at skrive hendes navn. Vi spiste vietnamesisk mad, nuder og noget kød og jeg lavede nogle lektier.. herefter kom charlotte og "samlede" mig op, og tog mig hjem! :) (teri var til tandlægen)

til aften fik vi mcdonalds, men var ret mæt allerede, følte bare at jeg skulle spise det fordi teri jo havde købt det!:( er ked af at jeg gjorde det, føler mig overmæt nu!

her kl. 19:31 er der younglife igen! halloween edition! glæder mig super meget og jeg skal afsted sammen med min nye svenske ven Elias og min gode ven Jose, begge udvækslingstudenter!

hav en rigtig god tirsdag alle sammen!:)

søndag den 28. oktober 2012

ha, ha, halloween

Jeg har haft super travlt her til aften! så jeg har ikke rigtig tid til at blogge, for jeg er nød til at få noget søvn!


I kan sikkert se nogle billeder på facebook eller noget, hvis jeg har tid, blogger jeg om det imorgen!:)

Som nogle af jer måske har opdaget er jeg begyndt at putte billeder på facebook, og det er nok sådan det kommer til at bliver fremover, for det tager meget tid at blogge! så hvis i vil se billeder så kig her

lørdag den 27. oktober 2012

en hård tid...

Føler slet ikke at jeg burde blogge... det bruger min tid, en tid som jeg altså ikke har meget af!
Men... når jeg blogger er det ofte fordi jeg keder mig, og ikke har andet at lave (; så det går jo nok!

Jeg har slet ikke lyst til at skype med folk mere... jeg har aller mest lyst til bare at have ro, så jeg kan leve som en amerikaner, og ikke ½ af ½.. jeg føler mig så ond! for... det er jo ikke fordi jeg ikke holder af min familie, kæreste og venner mere, det er bare fordi jeg har brug for luft! jeg har brug for at leve min drøm ud!... jeg har brug for at opleve så meget jeg kan, på kun  9 måneder!

Så hvis jeg ikke skriver tilbage, eller jeg skriver til jer at jeg vil holde en pause... så er det derfor..

Jeg er her jo kun i et år... og uanset hvad, vil jeg jo altid venne tilbage til danmark igen.. "i danmark er jeg født, der har jeg hjemme" (selv om jeg føler mig som en amerikaner, mere end nogensinde)

på forhånd undskyld!

torsdag den 25. oktober 2012

last time, last chance, last second..

Idag var forhåbentligt den sidste dag indtil om lang tid hvor jeg har taget skolebussen hjem ;)

Havde AIMS i matematik idag, phy den var hård!!! har ikke lært om 70 % af spørgsmålene og 10 % af spørgsmålene forstod jeg ikke (gramatisk) 

tog min midterm idag, syntes den var lidt svær, men syntes nu det gik okay.. på trods af at halvdelen af den omhandlede det de havde om før jeg kom, og det blev jeg ikke informeret om før efter testen...

idag har været kedelig.. fyldt med lektier!

har overvejet at købe en motorola telefon nu hvor min telefon er død :( RIP!

tror jeg køber enten motorola droid HD eller droid Maxx :) de koster næsten det samme, med en forskel på ca. 600 dansk kroner.. regner med at det bliver HD'eren, men ved det ikke endnu, køber ikke noget til den pris uden at være sikker!

onsdag den 24. oktober 2012

just... never mind!


Jeg har hjemve lige nu...

kl. er 21:30 og jeg arbejdede på JV kampen i aften... Jeg var nød til at skippe et ret vigtigt møde med kirken pga. soccer møde, hvor jeg gik efter 30 min. fordi det blev kedeligt, og jeg arbejdede derfor resten af kampen..

er ret sikker på at jeg failer mine AIMS tests, og alle andre tests som jeg tager i denne uge.. har en ret hård uge for at det ikke skal være lyv!

Jeg har taget ca 8 kg på siden jeg kom, hvilket er ca. 1 kg om ugen! selv om jeg træner ret hård! (håber på at tabe det via soccer)

Jeg kan ikke spille Varsity, men kun JV! PGA. Educatius!!!!! det er bare for meget altså!

brændte min tunge på noget kakao idag, og jeg er bare så stresset over alt det jeg skal nå!
 pigerne i kirken havde lavet dette til mig

 Min telefon er død!:( er så ked af det at i ikke drømmer om det! vil bare have den igen! men... den har nu holdt ret godt, og jeg har været rigtig glad for den!
 har endelig fået mit "jeg kan førstehjælp" kort!


har lyst til at give mig til at græde pga min telefon! ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre!

okay.. mit hoved kører lidt rundt for tiden!:)

I må altså bære over med at jeg ikke får blogget ordentligt! men alting sker lige nu og her, så..

Jeg havde AIMS test igår, i skrivning? og jeg failede den første del af testen, men syntes nu at 2. del gik ret godt :) skulle skrive om hvad jeg ville være hvis det ikke omhandlede  penge - tennisspiller self!

tog også en test i math, hvilken vidst gik fint, og en test i Sports Med. som jeg gav op på... jeg var total uforberedt, og jeg havde studeret på det forkerte.. og havde desuden ikke regnet med at få smidt 2 i hovedet på samme tid... og jeg er lige gået fra F til C + i den klasse :(

jeg har nu besluttet mig for at spille fodbold! håber jeg klare mig til at komme med på holdet! (bare et af dem!)

jeg skal nå bussen, så måske opdatere jeg senere måske ikke.. hav en god torsdag, eller hvad der nu er tilbage af den!:)

mandag den 22. oktober 2012

Min Amerikanske nutid, og fremtid

Idag havde vi en "guestspeaker" på besøg, og han talte om Schorlerships. Jeg vil rigtig gerne tage college efter gymnasiet, og så tilbage og tage universitetet.. syntes bare lige at jeg skal hjem og tage gymnasiet først! Vil forsøge at tale med min "counselor" først, for vil gerne se om jeg kan skaffe et Schorlership! Efter at have taget sportsmedicine, tror jeg at det er det jeg skal arbejde med i min fremtid! elsker det så forfærdeligt meget, og vil bare gøre det så meget som muligt! Derfor har jeg overvejet måske at søge om et Schorlership! college er for folk i alle aldre og kan vare mellem 10 måneder og 4 år.. regner med enten et på 2 eller 3 år, for det er vidst det medical education kræver!:) er simpelthen forelsket i sports med.!

en anden ting er hvad der sker i mit liv lige nu!

Havde i lang tid overvejet at spille fodbold, fordi det er noget vi har i danmark, og jeg kender rigtig godt til det! har spillet basketball før, og elskede det (måske fordi jeg var god til det), men så kom jeg her og prøvede det, og det fustrerede mig hvor dårlig jeg egentlig var! fik det ret dårligt der!
hvis jeg ønsker at spille fodbold, skal jeg være instillet på at:

  1. træne hver dag efter skole i 2 timer (ca.)
  2. droppe sports medicine!!!!!!!!!!!!!!!
  3. betale for "idræts tjek" (skal jeg uanset hvad, men den skal være færdig hurtigt hvis jeg skal spille fodbold!)
  4. betale en fee på 200 $
  5. betale for udstyr, sko (50 $), strømper (20 $), bebeskyttere (20 $) og så alt mulig tøj, som ikke med 100 % sikkerhed er sponsoreret af skolen!
  6. hvis jeg er inde, så er jeg inde og kan ikke droppe ud!
ved ikke om jeg overhovedet har lyst til at spille endnu, ved heller ikke om jeg har lyst til at betale så meget for det!
.... syntes det er et svært valgt, for jeg vil super gerne beholde min sports medicine! men på den anden side vil jeg også gerne spille fodbold, for hvis du dyrker en sport, eller andre aktiviteter, hører der altid tøj med (som ofte er skole "uniformer") og det vil jeg super gerne have. Men syntes nu det ville være dumt at spille pga. noget tøj! :( ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre!! skriv gerne til mig på facebook, skype eller andre kontakt muligheder, men råd til hvad jeg skal gøre!

en ny dag, ny indstilling

Jeg har på det seneste været meget i tvivl om jeg skulle flytte familie eller ej.. Har en liste med en masse gode grunde til at blive, og en med dårlige! syntes nu egentlig ikke at der er ting ved at bo her, som er på den måde "dårlige" selv om Teri ikke har penge til os overhovedet, og jeg ikke føler mig en del af familien, syntes jeg nu at jeg har nogle fordele, som jeg altid har ønsket mig, men som har været umulige at opnå! og nogle muligheder som jeg er 70% sikker på at jeg ikke vil kunne få hos en anden familie!

Idag var den første da i lang tid, at jeg stod op kl. 5:45! syntes nu ikke at det var svært, men det var nu heller ikke nemt! første dag i lang tid med god morgenmad :) elsker når teri laver morgenmad til mig!!! og vi har vidst lige fået noget nyt brød?! tror det er en form for kanelbrød, det er mindre, men mætter bedre :) det er noget vi alle kan lide!

idag fik vi ikke rigtig lektier for, vi har nogle opgaver som vi skal lave på skolen, men tror jeg snyder lidt, og gør det hjemme.. føler mig så nørdet, og selv om vores karakterer ikke tæller, så tæller de psykisk for mig :)
har B+ / A- i alle fag på nær sports med. Men Katye siger at det er fordi jeg missede starten, så tænker ikke så meget over det.

Alle lærerne spurgte ind til min tur idag :) syntes det var lidt rart at folk faktisk gik op i hvordan jeg havde det, og om jeg havde haft en god tur!

Glemte at blogge igår - sent - brugte næsten 5 timer på at få Teri's printer til at fungere, men den ville bare ikke printe mine lektier! syntes det var irriterende! Skypede med far gennem det, og han var til stor hjælp! syntes det er dejligt at have en far som bliver oppe til kl. 3 om natten for at hjælpe mig med en printer:) stor tak til ham!

her til aften skulle teri ud sammen med en veninde og fejre hendes 55-56 års fødselsdag, så hun er ikke hjemme lige nu! hun hentede mig fra skole, heldigvis, og kørte mig så hjem. Til aften fik vi Kartoffelsuppe som Teri lavede igår, så vi varmede den bare op! første gang jeg har fået kartoffelsuppe, og syntes faktisk at det smagte godt!:)






søndag den 21. oktober 2012

blogfri dag!

Holdte en blogfri dag igår, for havde slet ikke tid til at blogge!

Vi tog ud og shoppe kl 14, og indtil da skypede jeg med mor!:)

Vi startede hos Ross, hvilket er den butik vi altid kigger i ført, her fandt jeg denne bluse


jeg var på udkig efter en kjole til kirken, men fandt ikke noget! vi var også i et "mall", teri lod os gå for os selv, og det gjorde vi så. Jeg havde ret meget hjemve, og jeg har taget så meget på at jeg ikke føler mig tilpas i en del af mit tøj mere :( havde det rigtig dårligt, så gik bare og fik det være og være.. og som om det ikke var nok, så gik jeg forbi en dyrehandel, jeg ved ikke hvor mange film i har set, men de har seriøst hunde i små kamre i vinduerne, så du kan se dem! der knækkede mit hjerte midt over! hunde bliver behandlet som kaniner! for mig er det så forkert!:( savner min hund!

Til aften tog vi hen til isabela (Gerlany and I), hun holdte sin 16 års fødselsdag igår, så det var mere en hygge fest end en party fest. det var rigtig hyggeligt og der var en masse mad:) lækkert! havde desuden min "nye" kjole på, som i kan se et billede af lidt længere nede (tror det er 3 "posts" siden) den ligger under nogle produkter! Teri hentede os kl. 10, selv om festen sluttede kl 11, det var lidt irriterende at være de første som gik, men sådan går det jo noglegange!


idag tog vi igen ikke i kirke! 1. jeg havde ingen kjole så jeg kan ikke gå (teris regl) 2. Teri glemte at sætte sit ur, og sov derfor over sig!


fandt lige disse 2 billeder på mit kamera, syntes lige jeg ville dele dem:)

 har ikke spist noget andet end havregrød idag, prøver at spise sundt!

 dette er normalt min frokost!

nu vil jeg gå igang med at læse op på alle mine tests og quizes for næste uge! :) hyg jer!


fredag den 19. oktober 2012

2. sidste Varsity game night!



Uhh... jeg kommer til at savne det.. lugten af sved, sure spillere som træder en over fødderne, at tape ankler, håndhed og fingre, at skulle svede for det... Sådan er livet som Athletic Trainer! and i love it!

Jeg kan næsten ikke beskrive hvor svært et valgt det er at træffe om jeg vil være der i forboldsæsonen, eller om jeg vil være fodboldspiller! hmm... syntes det er helt vildt svært! for vil simpelthen så gerne begge dele!

Jeg er slet ikke træt, og jeg har ikke lyst til at gå i seng!

vil lige dele disse ting jeg har fundet på nettet! er simpelthen blevet forelsket i det!
                                     
er sikker på det bliver det nye in med "suspenders" syntes det er super fedt og har bare forelsket mig i dem!

hav en god lørdag alle sammen :) regner med at få blogget lidt imorgen! men hvis ikke? så hav en rigtig god søndag også! skal shoppe og til isabelas fødselsdags fest imorgen

torsdag den 18. oktober 2012

why now, why.. at all?

Carolyn Slack har nettop forladt huset! Jed ved simpelthen ikke hvorfor, men hver gang jeg ser hende, begynder jeg bare at græde! jeg har en ide om hvorfor, men kan altså virkelig ikke sige om det er derfor eller ej! jeg føler mig så ensom lige nu.. jeg ville ønske at vi ikke havde flere ferier overhovedet! Jeg ved ikke om det er fordi jeg ikke føler mig tilpas her i huset, eller om det er frygten for at blive upopulær som jeg var i Danmark. Jeg ved ikke om det er fordi jeg er på vej til at blive syg igen eller om jeg bare har hjemve! jeg ved det virkelig ikke.. Jeg forstår bare ikke hvorfor det lige pludselig kommer, hvorfor nu? hvorfor ikke... igår, eller i tirsdags? jeg savner min familie så meget, min hun og ikke mindst min kæreste. Og bare tanken om alt det jeg går glip af skær i mit hjerte! min far's 60 års, min søsters 18, min mor's 10 års jubilæum, min hunds 2. års fødselsdag måske min kærestes og min første ½ og hel års dag og ikke mindst... jeg kommer måske aldrig til at se min hund igen! (Fighter) jeg kan ikke beskrive hvor ondt det gør at tænke på at jeg måske ikke ser ham igen! Den hund der har fulgt mig gennem mit liv, den hund jeg altid følte var min, min 1 rigtige og eneste ven, en hund som ikke kan beskrives med ord. Han er mere end en hund, han er min bror. Uanset hvor ondt det så gør at se ham falde, og gå ind i ting, få sin mad spist af chillie og alle de pletter på gulvet han har lavet... så vil han stadig være en af de eneste venner som har fulgt mig gennem mit liv, og selv om jeg får nye hunde, og elsker dem, så vil han altid være den ven der hold længst. For helt ærligt, hvor mange venner holder 15-16 år?!

dette betyder ikke at jeg vil hjem.. det betyder bare at jeg troede at jeg var kommet mig over min hjemve, kommet mig over at være på den anden side af jorden. Jeg er træt af at græde, og føle den forfærdelige følelse af tomhed.

I once got told that you should follow your dream.. so i did!

Jeg vil aldrig nogensinde blive hvem jeg var igen, jeg har forandret mig. OG jeg har endda kun været her i 2 måneder. Store og små ting er sket for mig. Ting som aldrig nogensinde ville være sket for mig i danmark, jeg har oplevet ting, som jeg aldrig ville have oplevet andre steder, både på godt og ondt

siden jeg var lille drømte jeg om at løbe væk, væk til et sted som var alle andre steder end der hvor jeg var. Et sted hvor jeg kunne være mig! et sted.. helt uden begrænsninger, hvor alting var som en drøm. Hvor himlen altid var blå, og hvor kun jeg satte grænser!

Jeg drømte om at høre til, passe ind, uden at skulle forandre mig. Jeg drømte om at have venner, eller bare folk som virkelig forstod mig.

Og sandheden er, det vil aldrig ske. Jeg er kommet tæt på, for på kun 2 måneder er så mange ting sket, så mange ting, som jeg faktisk ikke har haft indflydelse på, men som bare er blevet smidt i hovedet på mig. (på den gode måde).

Jeg har forelsket mig i et land, og jeg ved at jeg aldrig ville komme til at blive amerikansk.. men jeg håber på en dag at få chancen for at bo her! bare for en kort periode!


(hvis ikke... så bare rejse jorden rundt(; haha)

onsdag den 17. oktober 2012

Freshmen football

Idag bestod ikke rigtig af så meget.. havde aftalt med en af mine rigtig gode venner at vi skulle være sammen men han blev grounded og brændte mig af! ved ikke helt om han ikke gad, eller om han fortalte sandheden! - stoler ikke rigtig på folk her!

jeg besluttede mig for at lave lektier men fejlede... er der nogen der ved hvad "Transcendentalism literary" er / betyder, så jeg gav om... mangler nu kun at lave resumere af 4 forskellige artikler... håber på at kunne få dem lavet!

Ryddede op på mit værelse idag, og jeg syntes selv at det hjalp rigtig meget, jeg tog også et vad her til morgen fordi jeg glemte at gøre det igår. Jeg bryder mig ikke rigtig om at tage bad om morgnen, for kan ikke lide mit hår når det er helt rent!

Jeg skulle arbejde fra kl 3 idag, og der var ingen til at køre mig, så jeg cyklede derhen... 4 miles, det er nu ikke helt slemt, men med en rygsæk på ryggen... mig ryg var gennemblødt!

Vi vandt rent faktisk idag! 18 - 6 (tror jeg nok), men det er jo Freshmens, så det er ret så ligegyldigt!

er ret træt nu, og tror jeg vil gå i seng med det samme! næste uges "games" er de sidste!!!! det bliver mærkeligt at være uden dem!:( og regner med at spille "soccer" (fodbold) til vinter, men ved det nu faktisk ikke helt! vi må se, jeg har heldigvis hele 2-3 uger til at tænke over det (lidt ironi...) ved ikke helt hvad jeg gør endnu, tror jeg vil tage "prøven" og se om jeg gider  det er nu en god måde at tabe de extra kg jeg har taget på, men på den anden side vil jeg nu også gerne være en del af sports med. teamet ! svært valg... desuden ville jeg jo så blive nød til at: investere i fodboldstøvler  betalle den "fee" der er på det, komme død træt hjem hver dag, måske komme på JV - teamet (ikke rigtig noget værd ikke at være på Varsity), komme til skade og måske gøre alle disse ting, og så måske finde ud af at det slet ikke er noget jeg har lyst til alligevel!:(

 i må meget gerne give mig nogle råd i kommentar bjælken! bare tryk på "ingen kommentarer"! - eller *HER* (til jer der ikke kan læse), i behøver ikke at have en google konto, bare sig "anonym" og sig "hilsen (jeres navn)" :)

hav en rigtig god torsdag!

tirsdag den 16. oktober 2012

en lille hurtig opdatering :)

Glemmte at blogge disse billeder igår!

 Marcarone and cheese, lovely chiken and asparges
 Dagens shopping!:) fik strømperne af Teri
se nu lige hvad jeg fandt i min taske! er ret sikker på at jeg har blogget den tidligere, da jeg var i Chandler mall med Isabela og andre! :) og tro det eller lad være, den havde ret! i hvert fald hvis man kalder Grand Canyon for "an adventure", for mig "an adventure for life" :) jeg vil aldrig glemme hvor smukt det var at stå på kanten, kigge ned og føle kuldegysningerne!:)


var lige en smut forbi nike's hjemmeside... hold da op hvor jeg savner min tennis :( fik helt ondt i maven over det! gid jeg kunne spille tennis og dyrke atletik  gid... jeg kunne gøre lige hvad jeg ville! alt var vært for sig, og det var umuligt at gøre mere end 1 ting ad gangen! if just... :(


Desuden Skypede jeg med mor og Frederik idag, det var super hyggeligt og jeg håber at Frederik kommer hjem fra Barcelona i god behold!


hmm... var der andet jeg lige ville sige.. 
Halloween nærmer sig med hurtige skridt!!! håber jeg skal lave noget til Halloween så jeg kan klæde mig ud :) 

hav en god onsdag der hjemme! 

mandag den 15. oktober 2012

Younglife feeeest :)

er lige kommet hjem fra den fest jeg skulle det. Det er noget der hedder Younglife og det er en club, ligesom de fleste andre klubber på skolen, bare uden for skolen. Det er ikke rigtigt en fest men mere en hygge club :) Idag var det cookies på programmet, og alle bedbragte cookies. Vi hyggede i kælderen, sang sange, lavede forskellige aktiviteter og hørte på forskellige historier, alt i alt var det ret hyggeligt :) syntes det var lidt... kedeligt, fordi jeg ikke rigtig har nogle "gode" venner endnu, som syntes at sådan noget er sjovt, men kendte da nogle som jeg "hang lidt ud med" :) regner med at tage med næste mandag, hvor det er blå/sort - spirit mandag :) skal bare lige finde en eller anden der kan køre mig :)

håber i får en god tirsdag der hjemme! jeg vil gå i seng nu!

en helt almindelig mandag... næsten da!

Dagen idag er gået med at lave en part af mine mange lektier!!!!! jeg syntes altså der er mange...

Det er idag d. 15. oktober og det er min månedsdag men min søde kæreste! 
jeg syntes vi lider, og det er ret hård at leve så langt væk fra hinanden! håber på det bedste!
 se hvad han sendte til mig! han er vidunderlig!!! kys til dig der hjemme :)

er igang med at lave chokolate chip cookies, for tager til cookie fest senere :) håber det bliver sjovt!

søndag den 14. oktober 2012

billeder fra Grand Canyon

Der er en masse billeder her! Det er også derfor det har taget så lang tid for mig at få blogget om det! Teksten til Grand canyon bliver ikke så lang, for syntes at billederne beskriver ret godt hvad jeg lavede :)
 Louise Busk Nielsen

vær venlig ikke at kopiere nogle af disse billeder, da jeg for jeres skyld har valgt ikke at vandmarkere dem!
- please don't copy the pictures under this text!

 de havde lavet en controleret skovbrand for at ryde op i træerne









 syntes det er så sødt når folk laver sådan noget! men det er ulovligt, så derfor gjorde jeg det ikke.











 Colorado River


on the edge





 Brazilianske hotdogs - better than amarican!








hot chokolat with marshmellows
 egern
 look a deer!:)
 a tarrantela spider :)

 a squirrel

 a condor!!!!! big bird!
 people now a days.. why not use a camera?

































 vi kørte skam også på den gamle rute 66 :)





















 pumpkin doughnuts :) - morgenmad
 vulkanske krystaller
 Sydney and I



 morgenmads burrito

 Fort








Skader - ikke for sarte sjæle, da jeg ikke havde vasket mine tær på dette tidspunkt