torsdag den 13. september 2012

... Trætte Torsdag T.T

Idag har bare været en super lang dag!

jeg er ked af at jeg ikke fik blogget om min dag igår, men som jeg bliver ved med at sige, har jeg altså bare super mange lektier!

Min daglige morgenmad består af frugt (oftest 2-3 forskellige). Idag bestod hele måltidet af Jordbær, banan, ananas, røræg og ristet toast med en smule smør :) igår fik jeg også en (amerikansk) pandekage :)

Dagen startede ud med matematik, og fordi vi havde en test igår, havde vi ikke lektier for til idag. Vi skal lave dette "projekt" som skal omhandle det vi lige har lært om (slope, rate, etc.) og det er i grupper som vi ikke selv har valgt, hvilket er godt på en dårlig måde! er i gruppe med 2 drenge og 1 pige som aldrig er i skole... drengene er rigtig flinke, men som så mange andre drenge, laver de intet... Vi havde 30 min til at finde et enme, men det er super svært for vi skal lave ROC over 12 punkter (fx år) men uanset hvad du vælger, kan du kun finde frem til 10 år tilbage, eller hvert 10. år i 10 år.. det er super svært... og burde faktisk gå igang med det nu, men orker det simpelthen ikke!

I kemi lavede vi ikke så meget.. men vi fik til gengæld 4 siders volume, mass, density for.. og vi har dårligt lært om det! (jeg har ikke). har lavet dem, men ved virkelig ikke om det er rigtigt!

PE startede idag ud med en video om selvmord! min tanke "hvad er pointen i det"?! lærte ikke noget af den, og tror heller ikke at folk der har overvejet at begå selvmord har ændret mening! Efter det skulle vi løbe.. min ben er ødelagte efter løbet i tirsdags! og at presse dem mere er ikke så godt, tror jeg (det har vi lært i Sports Medicine). Vi løb 800m i alt og så løb vi op og ned af tribune-siderne (2,5). Igen skulle vi lave styrke efter løbningen! jeg havde det rigtig dårligt, og ved ikke hvorfor, for normalt for jeg det ikke dårligt af at løbe. Var en af de hurtigste så havde heldigvis ca. 4 min. til at restituere i før vi skulle lave styrke. Styrken består af følgende: Mavebøjninger (25 pr. gang), planke (tror det er af 1,15 min.) og så "død fisk" - dette er hvor man spænder op (løfter arme og ben fra jorden) og så "klapper" jorden med forskellige intervaller. Heldigvis lavede vi ikke noget hårdt igår, ud over at lære at lave et specielt løft med en vægt.

I engelsk havde vi lektier for, og håber virkelig at de er lavet rigtigt! for syntes engelsk er så svært at forstå!!!! ville meget hellere have tegnsprog eller noget, men desværre er det 1 ud af 2 fag, som det danske ministerium har krav på at vi tager her ovre. Vi har fået stil for. Det er en blanding af en tale og et essay, og skal handle om noget vi lige har lært om, som også er super svært! tror heldigvis jeg har fanget hvad jeg vil skrive om og hvad det går ud på. Det var i hvert fald klart at jeg ikke var den eneste som syntes det var en svær opgave, for alle i klassen lignede et spørgsmålstegn og vidste ikke hvad de skulle skrive om! Vi fik lektier for, 4 punker som jeg ikke gider forklare lige nu.

I lunch fandt jeg ud af at den tale jeg har set så meget frem til, ikke bliver noget for mig. Da vi er så mange udvekslingstudenter på skolen, var de nød til at vælge 5 ud som så skulle holde den her tale. Jeg vidste som den eneste at den ville blive "afholdt" men havde da i min vildeste fantasi ikke regnet med at hun 5 skulle fortælle om deres land!!!! Det gjorde rigtig ondt at få af vide at jeg ikke var "udvalgt" til opgaven, og at de elever som var blevet udvalgt, var blevet udvalgt på deres sikkerhed af det engelske sprog :( det sad lige i... og det fik mig til at græde, rigtig voldsomt! for 2 af de elever der blev udvalgt er mine venner, og jeg er altså meget bedre end dem til at tale sproget! og desuden var det dem som hev mig med til dette "top hemmelige" møde, og ødelagde min frokost...

Economic var nemt idag, vi lære lige nu om "demand and supply" hvilket er udbud og efterspørgsel agtigt. så vi tog bare noter!

Idag var sports medicine heller ikke svært da vi havde quiz igår. klarede denne test bedre end den sidste, men stadig ikke godt nok til at det er acceptabelt :( jeg stinker til quiz i sports medicine!!!! Idag skulle vi bare  repetere forskellige ting til imorgen hvor vi har test om de seneste 3-4 emner vi har haft om, og frygter det forfærdeligt meget. vi fik lektier for... 5 siders forklaring af de forskellige udtryk! bare skyd mig nu...

efter skole var jeg på arbejde (sports medicine) og det var rigtig hyggeligt! fik lavet lidt af mine lektier og tabet 3 fødder op :) kl. 5:30 kom Teri og hentede mig fra skolen.Til aften fik vi Taco med salat "burgerkød" og ris med bønner.. det smagte fint og kan sagtens spise det igen :) det var ikke for meget, og heller ikke for usundt!

er ikke helt færdig med mine lektier, så skal lige færdiggøre dem og så i seng!

Friday game tomorrow, so i don't think that i am going to blog tomorrow!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar