torsdag den 30. august 2012

Ny dag, ny opfattelse

Havde en super møgdag igår som i nok kunne se på gårsdagens blogging!

Jeg har stadig problemer med at putte billeder op på bloggen, men har en teori om at jeg måske har for mange billeder på denne side, så skal nok bare vente til jeg har blogget tilpas mange gange til at de billeder der er, hopper hen på en anden side :)

Idag var en fin dag... bedre end igår er fint!
Det var min første rigtige skoledag, da jeg kom halvt ind i tirsdags og det var halv-dag igår, så... Men dagen startede ud med matematik, hvilket jeg endelig er begyndt at kunne forstå, har om... "a slope" hvilket er noget jeg har lært i Danmark, men som jeg ikke havde en ide om hvad betød! og ved stadig ikke helt hvad det betyder, ved bare hvordan man finder den:) desuden har jeg lært at finde "rate of change" hvilket faktisk er det samme... på en måde!

jeg skifter (forhåbentligt) fra mit hadefag her - biologi - til kemi fra imorgen af! THANKS GOOD!!!!!! hader biologi her! alle er så dumme og selv om jeg er klog, og ved hvad vi skal, kan jeg ikke rigtig forklare dem der, for kan det kun på dansk! så det håber jeg meget på! Desuden skrifter jeg fra "normal" PE til "vægtløftning" tror jeg! forstod ikke helt hvad "coach" (hvilket er det vi skal kalde vores træner) mente! men da jeg sagde at jeg gerne vil af med PE, fordi jeg ikke kan lide at jeg skal gå svedig til engelsk, begyndte han at tale om, om jeg var nødsaget til at tage det, fordi jeg skulle have det i Danmark / de krævede det i Danmark, og de kræver intet ud over engelsk og historie (hvilket jeg ikke helt forstår får fik ikke historie af manden på kontoret)! Men jeg skal nu have "Advanced PE" hvilket man kun får hvis man er atlet, hvilket jeg forhåbentlig bliver fra på onsdag, da der er "Open Court" i tennis der :)

I engelsk havde de test, hvilket jeg ikke skulle tage, da jeg ikke har haft muligheden for at lære de ting testen var om!

vil så gerne læse op til tingene, ved bare ikke hvad jeg skal læse!!!!! det er fustrærende!

i frokost pause var jeg på kontoret for at skifte timer, men manden var optaget og jeg skulle derfor komme tilbage imorgen tidligt (7:15) og så gik jeg hurtigt til Economic, fordi jeg føler mig så ensom i den enormt lange pause på 1 time vi har!!!!

i Economic havde vi om økonomisk frihed, - stabilitet, - sikkerhed og den slags, hvilket jeg klarede mig ret godt i! og så indså jeg at den dreng jeg havde håbet på kunne blive min ven? måske har en kæreste.. og det er ret svært at blive ven med en dreng som har en kæreste, hvis man ikke har nogle venner som kender ham! men han er rigtig flink og har spurgt ind til hvordan Danmark er i forhold til USA både igår og idag :) og så er han svømmer! håber at han bliver en af mine fremtidige venner... ved ikke hvorfor, men kan bare bedre lide at have drenge venner end pige venner, for taler bedre med drenge end piger! tror også jeg er lidt chokeret over hvor anderledes folk på skolen her er, i forhold til i Danmark!

I Sports Medicine var vores lære der idag, hvilket hun ikke var igår. OG så har vi muligheden for at tage et "certifikat" til at have taget førstehjælp, og vide en masse andre ting :D det koster 15 dollar hvilket er ca. 70 kroner, så det gør mig slet ikke noget :)! så idag hørt vi de grundlæggene ting, og på... torsdag tror jeg, skal vi lære det! og der er jeg jo så, så heldig at have en kæreste som har haft det, og har lært mig lidt om hvordan man gør ! for alle var bare mega overrasket over hvor hårdt man skulle presse for at få hjertet til at pumpe igen, og der var jeg bare... "ja det ved jeg da godt :D" det var dejligt endelig at være "på forkant", for er så meget bagud i alt andet!

på mandag har vi Labor day, hvilket betyder at vi har fri - du kan læse om Labor Day HER :)
så hvis i vil Skype med mig, så er det nok der! men så skriv til mig i en kommentar til dette indlæg eller på facebook INDEN søndag! for skal vide hvor mange der kommer på! det bliver nok mest om aftenen efter som at der er 9 timers forskel!

På tirsdag skal jeg til noget.. efter skole, med Sports Medicine, så det glæder jeg mig meget til! Skal måske være "doctor på bænken" når vi har hjemmekampe!:) så fedt! og på onsdag tager jeg jo så til "Open Court":)

skriver alt for meget... håber ikke i blev trætte af at læse det! men skal lave lektier nu, så vi ses :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar